DHL – GoGreen campagne

Als grootste logistieke bedrijf ter wereld heeft DHL een grote verantwoordelijkheid. Het investeert daarom intensief in het verduurzamen van de eigen processen, producten en bezorgvloot om zo de CO2-uitstoot per verzonden/ontvangen pakket te verminderen. Maar ook wij als consumenten kunnen ons steentje bijdragen. Bijvoorbeeld wanneer we online shoppen of als we onze kledingkast leeghalen en spullen verkopen. Of we DHL wilden helpen met het zichtbaar maken van nuttige tips voor het duurzaam verzenden en ontvangen van pakketjes.

Campagne, communicatie

Gezien de doelgroep leek het ons en mediabureau Maxlead (targeting kanalen) awareness creëren via diverse social kanalen de meest passende basis. Bovendien is klikgedrag dan goed meetbaar, om er learnings uit te halen. Het ging immers een awareness creëren in plaats van verkopen. We bedachten een animatie over gebruik van de DHL app als je niet thuis bent en er een pakket naar je onderweg is. Met diverse social inhakers, landingspagina en mini-animaties voor onder meer TikTok bereikten we de jongere doelgroep voor meer ‘bestelbewustwording’ bij hun favoriete webwinkel.

Case delen:

Goed werk levert altijd resultaat.

Samen een project starten?